Inte nöjd? Vi hanterar din reklamation
Vi beklagar att du behöver reklamera en av våra produkter.
Vi vill dock påminna om vikten av att säkerställa att du har allt redo innan du reklamerar varan. Se till att du har all nödvändig information tillgänglig, såsom orderinformation, fakturanummer och produktnamn samt bild på eventuell produktskada. Detta kommer att underlätta hanteringen av reklamationen och göra processen smidigare för både dig och oss.
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar angående din reklamation.
Vid varje leverans är det viktigt att omedelbart kontrollera:
- Att alla kollin är med
- Att det inte finns några synliga skador
Transportskada
För att vi ska kunna godkänna en reklamation på grund av transportskada måste följande villkor uppfyllas:
Om något är skadat eller saknas, ska det anmälas till chauffören, som registrerar detta med en kod i sin handdator. Om godsets emballage har en synlig skada – be chauffören att dokumentera den genom att ta en bild på paketet.
Skadan ska även anmälas till Gothia Medical på telefon 031-385 09 00 – uppge att det gäller en transportskada.
En synlig skada måste anmälas till oss samma dag som leveransen tas emot!
Försenat gods ska anmälas till oss inom fem arbetsdagar efter leverans eller mottagen leveransavisering.
En dold skada ska dessutom reklameras inom fem arbetsdagar!
Spara allt gods och emballage så att fraktaren kan besiktiga det vid behov. Låt adresskortet sitta kvar. Ta även foton på det skadade godset/emballaget.
Anmäl till oss på telefon 031-385 09 00 – uppge att det gäller en transportskada!
Övriga reklamationer
Vid övriga reklamationer ber vi dig att fylla i blanketten nedan så utförligt som möjligt och sedan returnera den med e-post eller vanlig post till oss. Du kommer därefter att erhålla en reklamationsbekräftelse samt en fraktsedel för retur av produkten.
Tack för ditt samarbete!